Reunion Bekas Pelajar SKJB20~


Hi uols! haha. Semalam 1.06.2013 aku baru je menghadiri satu reunion bekas pelajar sekolah rendah aku. Reunion Bekas Pelajar Sekolah Kebangsaan Jeram Batu 20. Actually, kalau dikire2, reunion ni yang kali kelima. Tapi bezenye reunion yang dorg buat kali ni, lebih formal la. Buat pon kat kt tempat tertutup, i mean dalam bilik khas la. Yela, dulu aku ingt lagi first tyme reunion kitorang ni, buat kat KFC Kapar tu je ha. Aku gagahkan la jugak datang, dari Melaka kot. Tyme tu aku n family still dok kat Melaka. Yang second tyme plak buat kat rumah Bekas Guru Besar kitorang dulu, Haji Mahani. Anak dia pon kawan sebaya kitorang. Masa tu buat sekali ngn kenduri arwah kawan kitorang, Arwah Shah Nour Bin Mat Ani. Beliau kembali ke Rahmatullah kerana lemas masa mandi di pantai. Memang sangat terkejut la. Innalillahi wainnailaihi rajiun. Semoga roh beliau ditempatkan dalam golongan orang2 yang beriman. 

Reunion kali ketiga and keempat aku tak join. So ni kali ketiga la reunion yang aku join. Budak2 ni rajin jugak buat. Salu reunion pas puluh2 tahun baru buat, dorg ni boleh kate tiap2 tahun kot buat. ntah la, malas plak aku nak kire sejak bile dorg buat. haha. tak kesah la, tapi kali ni ade effort lebih ckit la. Tempat pon ok, bayaran pon ok. Rm30. Rasanya aku makan lebih sebab meja aku tak full pon,jadi yang ade kat situ jela yang balon lauk2 tu. Ok la tu. Alhamdulillah, kenyang x kenyang aku malam tu. Sampai aku tengah makan pon dorg snap gamba. Hampes. Cume macam tak best sebab aku tak sempat nak amek gambar kat sekolah. huhu. Takpe lah, nak gtaw outfit yang aku pakai tu, dari kepala sampai ke kaki sama dengan malam pra graduan tempoh hari. Tema merah. So, JIMAT! hohoho. Thanks a lot to Azie & Zahid coz amek & anta aku yang duduk kt Shah Alam ni. Thanks kt family Azie yang salu bg aku tumpang umah dorg kalau ade reunion. uhuk. :') So layan jela pic2 yang aku siap edit ni. Malas nak type panjang2. ngeeeee~






Aku pon dapat jumpa Cikgu Sarina setelah 11 tahun tak jumpa. Tak sangka woi, cikgu ingat aku lagi. Masuk2 bilik tu je, die pegi kat meja yang aku duduk. Terus point jari telunjuk dia kat aku, dia cakap, " Nurul Suryana, muka tak berubah!". Pergghhh.. Terkejut aku! Ingat cikgu da tak ingat kat aku, sekali dia boleh sebut nama sorg2 anak murid dia. Respek relax respon btol aku kat dia! Dah la muka cikgu pon tak berubah, maintain kot. Ingatan pon power. Memang hebak cikgu aku ni. Nak tambah lagi tacing, cikgu siap mention nama aku dalam speech dia. Wooho, malu saya taw cikgu. hikhik. Cikgu kata paling lama tak jumpa aku. langsung tak pernah lepas abes sekola rendah dulu. huhu. Terharuuu dia masih ingat. Cikgu pon kata kenangan yang paling tak pernah lupa masa 2002, paling ramai student dapat 5A. aku salah sorg drpd tu. kihkih.nk mention jgk..hoho. Terima kasih cikgu, tanpa cikgu kitorang tak kenal A,B,C sampai Z. =) 

Terimas Cikgu Sarina!!!


~End Of My Sweet Story~

No comments:

Copyright© All Rights Reserved nurulsuryana.blogspot.com